Co to jest fotografia reklamowa?

fotograf

Wśród wielu różnych rodzajów i technik fotografii, coraz większą popularnością cieszy się jej odłam – fotografia reklamowa. Jest to nic innego, jak tworzenie zdjęć z przeznaczeniem sprzedaży danego przedmiotu. Często wykonuje się je na zlecenie producenta, firmy, czy osoby prywatnej. Istnieje jednak wiele różnych podtypów fotografii reklamowej, mających na celu zareklamowanie danej usługi. Czym się charakteryzuje fotografia reklamowa w Krakowie i na czym dokładnie polega?

Fotografia jako forma reklamy

Wrażenia wizualne są najlepszym sposobem zainteresowania potencjalnego konsumenta danym wyrobem. To właśnie zdjęcia mają za zadanie przedstawić produkt w jak najlepszym świetle, ukazać wszystkie korzystne cechy i zachęcić klienta do jego nabycia. W tym celu stosuje się najróżniejsze techniki, filtry, dodatki lub animacje, które mają za zadanie wywołać w konsumencie pozytywne odczucia, zachęcające do wejścia w interakcje ze sprzedawcą. Jednakże fotografia produktów to jedynie kropla w morzu możliwości obszernej dziedziny, jaką jest fotografia reklamowa.

Rodzaje fotografii reklamowej

  1. Fotografia produktów to absolutna podstawa. Wyróżnia się kilka technik wykonywania takich zdjęć, m.in. packshot i bezcieniowe (zdjęcia proste, realistycznie ukazujące sprzedawany produkt), kreatywne (wykorzystują ciekawe kompozycje, np. kwiatowy szampon do włosów w otoczeniu natury), katalogowe (przeznaczone do czasopism lub katalogów, najczęściej przedstawiają ubrania na modelach) oraz fotografia 3D w formie animacji obrotowych lub wideo. Tego rodzaju zdjęcia stają się infografiką, świetnie uzupełniającą ofertę sprzedażową.
  2. Fotografia kulinarna świetnie sprawdza się w reklamie internetowej, ulotkowej, czy plakatowej. Przedstawia w sposób prosty lub znacznie częściej kreatywny zdjęcia potraw, produktów spożywczych czy napoi. Jest wykorzystywana przede wszystkim w gastronomii i służy zachęceniu klienta do skorzystania z usług konkretnego lokalu gastronomicznego. Wiadome jest, że im ciekawsze i pyszniej prezentujące się zdjęcie, tym większe grono głodnych odbiorców skorzysta z oferty.
  3. Fotografia wnętrz oraz architektury jest wykorzystywana w ofertach sprzedażowych domów, mieszkań, ale również w przewodnikach turystycznych czy blogach o tematyce podróżniczej. Fotografia architektury i wnętrz ma niezwykle duże znaczenie reklamowe dla konkretnej grupy zleceniodawców i odbiorców. Umożliwia zaprezentowanie klientom wnętrza mieszkania, hotelu, restauracji, czy klubów, a przez to ma olbrzymi wpływ na ich decyzje. 
  4. Fotografia wizerunkowa to inaczej wykonywanie portretów przedstawicieli lub pracowników firm w celach zwiększenia rozpoznawalności marki. Możne również znajdować zastosowanie w reportażach eventowych, czyli utrwalania imprez okolicznościowych, codziennej pracy i przedsięwzięć. Ten rodzaj fotografii ma na celu niejako zbliżenie potencjalnych konsumentów do osób odpowiadających za sprzedaż, co podnosi w oczach klienta jakość wykonywanych usług i zwiększa zaufanie.

Reklama za pośrednictwem infografik i zdjęć służy głównie promowaniu danego produktu, czy usługi. Zdjęcia mają olbrzymi, zwykle pozytywny wpływ na odbiorcę i zachęcają go do skorzystania z oferty. Warto pamiętać, że fotografia reklamowa w Krakowie to obszerna, nieustannie rozwijająca się dziedzina i nieodłączny element marketingu.