Promowanie firmy na rynkach lokalnych

promocja

W Polsce funkcjonują ponad 2 miliony mikroprzedsiębiorstw, czyli firm, które zatrudniają do 9 osób. Znaczna część z nich ma charakter typowo lokalny, to znaczy kieruje swoje produkty lub usługi do klientów z wybranego miasta bądź regionu. Jak promować firmę na rynku lokalnym i czy warto zlecić to zadanie profesjonalistom?

Reklama dla lokalnej firmy – jak powinna wyglądać?

Jeszcze kilka lat temu typowymi przykładami lokalnej reklamy były ulotki, plakaty i billboardy. Obecnie w wielu miastach ustawa krajobrazowa wpływa na znaczne ograniczenie bannerów w przestrzeni publicznej.

Przesyt konsumentów tradycyjnymi formami reklamy jest niezwykle widoczny – wystarczy spojrzeć, co dzieje się z ulotkami wręczanymi przechodniom w galeriach handlowych i przejściach podziemnych. Nie mija kilka sekund, a materiały, na których projekt, wykonanie oraz kolportaż firma wydała setki złotych, lądują w pierwszym napotkanym koszu.

Papierowa reklama jest coraz mniej skuteczna – lokalni przedsiębiorcy to zauważają i szukają dla siebie alternatyw. Jedną z najlepszych stanowi pozycjonowanie lokalne. To efektywna oraz dopasowana do odbiorcy reklama w wyszukiwarce.

Współcześnie reklama powinna przede wszystkim zwracać uwagę potencjalnego klienta. Odbiorca jest coraz bardziej odporny na najpiękniejsze treści graficzne, chwytliwe slogany i konwencjonalny przekaz reklamowy. Dlatego trzeba mu po prostu zaoferować dokładnie to, czego w danej chwili potrzebuje. To właśnie umożliwia firmie inwestycja w pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie, czyli jak promować firmę na rynku lokalnym?

Czym właściwie jest pozycjonowanie lokalne? To tego rodzaju usługa z dziedziny marketingu internetowego, która polega na wpływaniu na pozycję witryny w Google. Niemal każdy przedsiębiorca lokalny posiada już swoją stronę www lub sklep internetowy i zależy mu, aby trafiły do jak największej liczby użytkowników.

Zdecydowana większość odbiorców ma szansę znaleźć się na stronie przedsiębiorstwa właśnie z wyszukiwarki. Aby to mogło nastąpić, algorytm Google musi uznać, że witryna jest na tyle wartościowa, iż warto ją prezentować w wynikach organicznych na określoną frazę. Tym właśnie zajmuje się pozycjonowanie lokalne, które odpowiada na pytanie, jak promować firmę na rynku lokalnym.

Jak pozycjonuje się strony internetowe?

Na pozycjonowanie składają się dwa typy czynności: SEO (czyli optymalizacja strony) oraz link building (czyli pozyskiwanie wartościowych linków). Jednym z prostszych i tańszych sposobów pozyskiwania odnośników dla witryny www są wpisy w katalogach stron, takich jak np. wyborynaslasku.pl. Dzięki wpisom w katalogach można polepszyć pozycję strony firmowej w wyszukiwarce, a także urozmaicić profil linkowania.

Chcąc, aby pozycjonowanie lokalne przyniosło jak najszybsze rezultaty, warto nawiązać współpracę z dobrą agencją SEO. Przeprowadzi audyt SEO strony, a następnie zoptymalizuje ją pod kątem algorytmów wyszukiwarki. Zadba też o odpowiednie linki kierujące do witryny klienta, co przełoży się na poprawę jej pozycji i w rezultacie na większe zainteresowanie ofertą przedsiębiorcy.