Jak powinny wyglądać opisy produktów na stronie?

e-commerce

Kupując w sieci, nie masz możliwości zobaczenia na własne oczy produktu ani sprawdzenia jego faktury. To, na co najpierw zwracasz uwagę, to opis produktu, jaki zamieszcza sprzedawca lub producent. Często tych kilka zdań ma decydujący wpływ na Twoją decyzję o kupnie danego przedmiotu. Dlatego opis produktu i załączone do oferty zdjęcia mają kluczowe znaczenie dla sklepów internetowych. Jak zatem stworzyć idealny opis, który sprawi, że przedmiot niemalże natychmiast znajdzie się w wirtualnym koszyku klienta? 

Przedstaw produkt 

Klient czytając opis produktu, którego nie zna, chce jak najszybciej dowiedzieć się, do czego dany przedmiot może służyć. Dlatego takie kluczowe informacje powinny znaleźć się w opisie już na samym początku, tuż po nazwie. Następnie możesz krótko opisać historię powstania danego produktu i motywację do jego stworzenia. Jest szansa, że potencjalny klient utożsami się w jakimś stopniu z historią produktu i to zachęci go do kupna. 

W opisie produktu warto zawrzeć także informacje o podstawowych parametrach, szczególnie technicznych. Nie bez znaczenia jest też ilość przedmiotów w opakowaniu, a nawet waga samej przesyłki. Opis produktu nie powinien być oczywiście niekończącą się wyliczanką, ale z drugiej strony zbyt lakoniczny może u klienta wywołać skojarzenie o braku profesjonalizmu.

W miarę możliwości stosuj wypunktowania i akapity. Taki układ tekstu ułatwia szybkie czytanie, szczególnie na niewielkich ekranach telefonów lub tabletów. Czcionka nie powinna zawierać zbyt wielu ozdobników, ponieważ będzie nieczytelna na mniejszych ekranach. Warto pamiętać, że obecnie większość  osób korzysta z zasobów internetowych na urządzeniach mobilnych, a nie na dużych ekranach laptopów czy komputerów stacjonarnych. Postaraj się zatem, aby kluczowe informacje klient mógł przeczytać bez konieczności przewijania strony. To z pewnością wpłynie pozytywnie na proces decyzyjny klienta. Szczególnie wtedy, gdy zdecyduje się on na zakupy, np. w drodze do pracy lub podczas przerwy na kawę. 

Wejdź w buty klienta 

Pisząc opis produktu, nie tworzysz go dla siebie, ale dla klientów. Dlatego postaraj się spojrzeć na produkt oczami Twojego potencjalnego klienta. Zastanów się, jakie informacje będą dla klientów użyteczne, co pierwsze przychodzi Ci do głowy, gdy myślisz o tym konkretnym produkcie. Przeczytaj kilka opisów podobnych produktów i oceń je z perspektywy klienta. Co Cię zaciekawiło, a co znużyło podczas czytania? Czy opis zachęcił Cię do kupna? Jeżeli tak, to który element opisu sprawił, że produkt prawie wylądował w Twoim wirtualnym koszyku? 

Pamiętaj, aby nie kopiować dosłownie opisów konkurencyjnych produktów. Plagiat obecnie bardzo łatwo wykryć, a to może położyć kres Twojej działalności sprzedażowej w sieci. Staraj się podkreślić unikatowość Twojego produktu i wskaż dokładnie, czym wyróżnia się na tle konkurencji. Pamiętaj, że cena to nie jedyne kryterium, jakim kieruje się większość klientów. 

Tłumacz z głową 

Nie jest tajemnicą, że wiele produktów jest obecnie importowanych z rynków zagranicznych. Z tego względu często niezbędne jest tłumaczenie opisów produktów – contentcloud.pl. Jeżeli znasz język, w którym opis został sporządzony, możesz samodzielnie przetłumaczyć tekst. Korzystanie wyłącznie z darmowych tłumaczy internetowych bez jakiejkolwiek znajomości danego języka obcego jest dość ryzykowne. Efekt tzw. kalki wygląda bardzo nieprofesjonalnie, a także w dużym stopniu pozbawia tekst pierwotnego sensu. Klient raczej nie będzie skory do zakupu produktu, którego opis brzmi niepoprawnie pod względem gramatycznym i składniowym.

Jeżeli potrzebujesz rozbudowanego opisu produktu, np. aby umieścić go w prezentacji dla klienta, rozważ skorzystanie z pomocy profesjonalnego biura tłumaczeń. Każdy język rządzi się swoimi prawami. Dotyczy to w szczególności zasad gramatyki i składni. Dosłowne tłumaczenie może doprowadzić do niezamierzonych przekłamań w treści, a w konsekwencji wprowadzić potencjalnego klienta w błąd. Koszt tłumaczenia nie jest zbyt wysoki, a stawką jest zadowolenie klienta i Twój wizerunek jako profesjonalisty.