Optymalizacja tras

Prowadzisz firmę handlową lub usługową? Masz zatrudnionych przedstawicieli handlowych? Chciałbyś, żeby każdego dnia pozyskiwali wielu klientów i podpisywali z nimi wiążące umowy? Możesz sprawić, żeby ich praca była łatwiejsza, przyjemniejsza, a przede wszystkim bardziej efektywna. Jak to zrobić? Nie jest to wcale takie skomplikowane.

Na czym polega praca handlowca?

Praca przedstawiciela handlowego to nie jest łatwy kawałek chleba. Do ich głównych zadań należy przede wszystkim pozyskiwanie nowych klientów, utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi, podpisywanie z nimi umów, budowa sieci sprzedaży oraz realizowanie planów sprzedażowych. Dobry handlowiec musi być odporny psychicznie, bo to na jego barkach często spoczywa funkcjonowanie niemal całej firmy. Dodatkowo każdego dnia mogą go spotkać stresujące sytuacje, zarówno na trasie, jak i podczas spotkań z kontrahentami. Kluczowe jest również odpowiednie zarządzanie czasem oraz organizacja pracy handlowca. Tutaj z pomocą przychodzi między innymi program route.plus.

Dlaczego planowanie tras jest ważne?

Odpowiednio zaplanowana trasa pozwala dotrzeć do klienta, w jak najkrótszym czasie. Jest to bardzo istotne w sytuacji, kiedy handlowiec każdego dnia musi odwiedzić wielu kontrahentów. Należy również pamiętać o tym, że każdego miesiąca mogą przybywać nowe punkty, do których trzeba będzie dotrzeć albo może zmienić się strategia działania firmy. Wspomniane narzędzie pozwala na optymalne planowanie tras, zwłaszcza przy często zmienianych założeniach. Dzięki niemu przedstawiciel handlowy otrzymuje najkrótsze trasy przejazdu, dzięki czemu będzie spędzał w samochodzie mniej czasu. W praktyce przełoży się to na większą ilość spotkań w ciągu dnia oraz na mniejszą eksploatację wykorzystywanych do pracy samochodów.

Jakie korzyści dla firmy przyniesie optymalizacja trasy?

Odpowiednia optymalizacja trasy sprawi, że handlowiec będzie miał do pokonania znacznie mniej kilometrów, dzięki czemu szybciej będzie mógł zrealizować swój plan. Pozwoli również na stworzenie terytoriów działania poszczególnych handlowców, co umożliwi ewentualne przesuwanie klientów do sąsiednich rejonów, jeżeli dany teren będzie zbytnio przeciążony lub niedociążony. Dodatkowo trasa będzie ustalona w taki sposób, żeby w pierwszej kolejności odwiedzać najbardziej rentownych klientów, a tych nieprzynoszących dużych zysków zostawić na sam koniec. To wszystko przełoży się wydajniejszą pracę przedstawiciela handlowego. Dzięki temu zwiększy się jego sprzedaż, a tym samym poprawi się wynik finansowy firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *